De 10 belangrijkste ontwikkelingen van Dynamics 365 Business Central
Zoals elk halfjaar heeft Microsoft nu ook weer verbeteringen doorgevoerd in Business Central. Microsoft doet dit grotendeels op basis van de wensen van haar gebruikers. De meeste gebruikerswensen hebben betrekking op gebruiksgemak en daar is dan ook flink aan gesleuteld. De nieuwste update is live. We lichten graag de meest interessante ontwikkelingen voor je uit!
1. Personaliseren van je eigen pagina’s
Met bookmarks kun je nu pagina’s op je beginscherm vastpinnen. Zo stel je je eigen menu met veelgebruikte pagina’s samen. Dit scheelt een hoop zoeken tijdens je dagelijks gebruik.
2. Schakelen tussen verschillende administraties
Met een ‘bedrijfsbadge’ zie je nu duidelijk in welke administratie je werkt. Dat is handig als je met meerdere administraties werkt in Business Central en veel tussen die administraties schakelt. Aan een bedrijf kun je een kleurcode en tekst toekennen.
3. Scherm indelen zoals je wilt
Via Personaliseren konden kolommen al groter of kleiner worden gemaakt. Nu kan dat altijd op elk scherm, zonder extra handelingen.
4. Meer gebruikersprofielen
Er zijn 20 nieuwe gebruikersprofielen beschikbaar. Zo zijn je beginscherm en menu’s in Business Central nog beter op jou afgestemd. Natuurlijk kun je deze profielen helemaal naar eigen wens aanpassen.
5. Persoonlijke filters opslaan
Je kunt nu jouw filters in Business Central voor bijvoorbeeld verkooporders, klanten, artikelen en andere data, ook opslaan, zodat je altijd lijsten met klanten in jouw regio, artikelen met voorraad op een bepaalde vestiging of te laat betaalde facturen voorhanden hebt.
6. Meerdere schermen openen
Er kunnen nu meerdere sessies van Business Central naast elkaar worden getoond. Zo kun je snel schakelen tussen verschillende administraties of taken. Ook kun je nu je huidige scherm, bijvoorbeeld een klantkaart of project, openen in een nieuw venster. Handig om te vergelijken of data bij elkaar te zoeken. Dit was een grote wens van veel gebruikers.
7. Rapportages
De filtermogelijkheden in rapporten zijn uitgebreid. Je kunt nu overal op filteren, ook op meerdere waarden.
8. Excel integratie
De geliefde integratie met Excel is nog beter geworden. Er zijn nu nog meer velden beschikbaar. Vanuit Business Central kun je nu ook inkoop- en verkooporderregels in Excel bewerken, waardoor je snel veel regels kan ingeven en aanpassen.
9. Notities toevoegen
Het is nu ook mogelijk om op een aantal plekken in Business Central notities toe te voegen. Zo kun je makkelijk een statusupdate over een offerte voor een collega toevoegen, of een opmerking over een leverancier. Een timestamp en je naam geven informatie over de notitie. Met links en bijlagen kun je op dezelfde manier extra informatie koppelen aan je data in Business Central.
10. Outlook
Nog een verbetering in het werken met meerdere administraties (bedrijven): in Outlook kun je nu kiezen vanuit welk bedrijf je wilt werken. Bij binnenkomende mails kijkt Business Central naar je contacten in alle bedrijven, en je kunt nieuwe contacten of documenten aanmaken in elk gewenst bedrijf.
Probeer ook 30 dagen gratis Microsoft Dynamics 365 Business Central
Wil je zelf ook de nieuwe update van Dynamics 365 Business Central ervaren?
Vraag dan hier direct je gratis proefversie aan!