Werken met verkoop in Dynamics 365 Business Central

Verkoopproces

Je verkoopproces kan je in Microsoft Dynamics 365 Business Central niet alleen makkelijk maken, maar ook een stuk minder fout gevoelig. Leg al je klanten vast, met de juiste klantkortingen.

CRM

In Business central is een basis relatiebeheerfuncties die helpt je bij het beheer en de ondersteuning van je verkoopactiviteiten. Met deze functies heb je toegang tot volledige en nauwkeurige informatie van contacten. Zo kan je je kunt richten op je interacties met de klant/contact-segmenten van jouw voorkeur.

Goede verkoop- en marketingmethoden zijn gebaseerd op de juiste beslissingen op het juiste tijdstip. Business Central biedt nauwkeurige en tijdige overzichten van uw contactgegevens, zodat je jouw potentiële klanten efficiënter kan bedienen en de klanttevredenheid kan verhogen.

Klanten en Contacten

Je kan op elke moment potentiële zakenrelaties vastleggen die in de toekomst formele zakenrelaties kunnen worden. Je wil al je contacten en hun gedetailleerde informatie inzien op het moment dat het jou uitkomt. Zo zorg je voor een betere communicatie en kan ze gemakkelijk kunnen omzetten in formele klant-, leverancier- of bankrelaties.

Met Contacten kan je je contacten beheren. Van daaruit kan je opportunities creëren en andere interacties met individuele contacten beheren. Je kan ook statistieken over een contactpersoon bekijken en je hebt toegang tot een reeks rapporten. Je kan uiteraard ook eenvoudig Sorteren, zoeken en filteren binnen de lijsten van contacten zoals je dat wellicht gewent bent vanuit Excel.

Kortingen

Voor elke klant kan je opgeven of je factuurkortingen geeft als aan een bepaalde voorwaarde is voldaan (als bv het factuurbedrag hoog genoeg is). Je kan de voorwaarden voor factuurkortingen vastleggen in de lokale valuta voor binnenlandse klanten en in een vreemde valuta voor buitenlandse klanten.

Je koppelt kortingspercentages aan specifieke factuurbedragen voor elke klant. Elke klant kan een eigen pagina hebben, of je kan verschillende klanten aan dezelfde percentages koppelen.

Naast (of in plaats van) een kortingspercentage kan je ook administratiekosten aan een specifiek factuurbedrag koppelen.

Verkooporder maken

Wanneer je middels een klantverkooporder in plaats van gewoon een factuur wil werken ben je bij Business Central aan het juiste adres. Wanneer zou je met verkooporders moeten werken?

- Als je verkoop vereist dat je alleen delen van een orderaantal kan verzenden, bijvoorbeeld omdat het volledige aantal niet in één keer beschikbaar is, verkoop je deze producten door een klantverkooporder te maken.

- Als je artikelen verkoopt door rechtstreeks van uw leverancier bij de klant te leveren, bv dropshipment, moet je ook verkooporders gebruiken. Wat betreft alle andere aspecten werken verkooporders op dezelfde manier als verkoopfacturen.

Verkoopproces

Je verkoopproces kan je in Microsoft Dynamics 365 Business Central niet alleen makkelijk maken, maar ook een stuk minder fout gevoelig. Leg al je klanten vast, met de juiste klantkortingen.

CRM

In Business central is een basis relatiebeheerfuncties die helpt je bij het beheer en de ondersteuning van je verkoopactiviteiten. Met deze functies heb je toegang tot volledige en nauwkeurige informatie van contacten. Zo kan je je kunt richten op je interacties met de klant/contact-segmenten van jouw voorkeur.

Goede verkoop- en marketingmethoden zijn gebaseerd op de juiste beslissingen op het juiste tijdstip. Business Central biedt nauwkeurige en tijdige overzichten van uw contactgegevens, zodat je jouw potentiële klanten efficiënter kan bedienen en de klanttevredenheid kan verhogen.

Klanten en Contacten

Je kan op elke moment potentiële zakenrelaties vastleggen die in de toekomst formele zakenrelaties kunnen worden. Je wil al je contacten en hun gedetailleerde informatie inzien op het moment dat het jou uitkomt. Zo zorg je voor een betere communicatie en kan ze gemakkelijk kunnen omzetten in formele klant-, leverancier- of bankrelaties.

Met Contacten kan je je contacten beheren. Van daaruit kan je opportunities creëren en andere interacties met individuele contacten beheren. Je kan ook statistieken over een contactpersoon bekijken en je hebt toegang tot een reeks rapporten. Je kan uiteraard ook eenvoudig Sorteren, zoeken en filteren binnen de lijsten van contacten zoals je dat wellicht gewent bent vanuit Excel.

Kortingen

Voor elke klant kan je opgeven of je factuurkortingen geeft als aan een bepaalde voorwaarde is voldaan (als bv het factuurbedrag hoog genoeg is). Je kan de voorwaarden voor factuurkortingen vastleggen in de lokale valuta voor binnenlandse klanten en in een vreemde valuta voor buitenlandse klanten.

Je koppelt kortingspercentages aan specifieke factuurbedragen voor elke klant. Elke klant kan een eigen pagina hebben, of je kan verschillende klanten aan dezelfde percentages koppelen.

Naast (of in plaats van) een kortingspercentage kan je ook administratiekosten aan een specifiek factuurbedrag koppelen.

Verkooporder maken

Wanneer je middels een klantverkooporder in plaats van gewoon een factuur wil werken ben je bij Business Central aan het juiste adres. Wanneer zou je met verkooporders moeten werken?

– Als je verkoop vereist dat je alleen delen van een orderaantal kan verzenden, bijvoorbeeld omdat het volledige aantal niet in één keer beschikbaar is, verkoop je deze producten door een klantverkooporder te maken.

– Als je artikelen verkoopt door rechtstreeks van uw leverancier bij de klant te leveren, bv dropshipment, moet je ook verkooporders gebruiken. Wat betreft alle andere aspecten werken verkooporders op dezelfde manier als verkoopfacturen.

ieke factuurbedragen voor elke klant. Elke klant kan een eigen pagina hebben, of je kan verschillende klanten aan dezelfde percentages koppelen.

Naast (of in plaats van) een kortingspercentage kan je ook administratiekosten aan een specifiek factuurbedrag koppelen.

Verkooporder maken

Wanneer je middels een klantverkooporder in plaats van gewoon een factuur wil werken ben je bij Business Central aan het juiste adres. Wanneer zou je met verkooporders moeten werken?

– Als je verkoop vereist dat je alleen delen van een orderaantal kan verzenden, bijvoorbeeld omdat het volledige aantal niet in één keer beschikbaar is, verkoop je deze producten door een klantverkooporder te maken.

– Als je artikelen verkoopt door rechtstreeks van uw leverancier bij de klant te leveren, bv dropshipment, moet je ook verkooporders gebruiken. Wat betreft alle andere aspecten werken verkooporders op dezelfde manier als verkoopfacturen.