Succesvolle upgrade van NAV2009 naar Business Central in 5 weken tijd.
Hennie van der Heiden, oprichter Vlechtservice.nl:
“Ik heb nooit spijt van mijn keuze gehad en draai al 15 jaar zonder problemen op Microsoft Dynamics. Er was daarom ook geen enkele reden om niet te kiezen voor Business Central. Het is een betrouwbaar en goed systeem.”
Of je nu een fietswiel wilt laten repareren, een bijzonder exemplaar zoekt voor vervanging of een losse spaak in welke maat dan ook wilt bestellen,
Vlechtservice.nl is waar je moet zijn.

Vlechtservice heeft 800 m2 aan velgen, naven, remschijven, spaken en banden. Je bestelt via de website of neemt direct contact op. Je stuurt je kapotte fietswiel toe en Vlechtservice herstelt het en stuurt het weer terug. De naam Vlechtservice komt van het zetten van spaken in fietswielen, dit wordt vlechten genoemd. Het is de specialisatie van Hennie van der Heiden en zijn gedreven en enthousiaste team van 5 mensen.
Een prachtig ambachtelijk bedrijf, uniek in zijn soort met moderne ambities op het vlak van ICT. Schitterend toch!
Online upgraden en implementeren
Al sinds 2005 wordt gebruikgemaakt van Navision, de softwareoplossing die inmiddels
Business Central heet. Business Central is een oplossing van Microsoft waarmee bedrijven de inkoop- en verkoopprocessen, de voorraadbeheerprocessen en de financiële administratie efficiënt en geïntegreerd kunnen uitvoeren.
Omdat de laatste upgrade naar Dynamics NAV2009 was, werd het de hoogste tijd voor een upgrade naar Business Central.
Hennie is oprichter en eigenaar van Vlechtservice. Wij stelden hem een aantal vragen:
Waarom heb je voor Business Central gekozen?
Hennie:
“Omdat Navision 15 jaar geleden door een collega-ondernemer werd aanbevolen. Wij waren al snel enthousiast over de oplossing. Ik heb nooit spijt van mijn keuze gehad en draai al 15 jaar zonder problemen op Microsoft Dynamics. Er was daarom ook geen enkele reden om niet te kiezen voor Business Central. Het is een betrouwbaar en goed systeem.”
Hoe is de implementatie verlopen? Ben je tevreden over het eindresultaat?
Hennie:
“Hoewel het volledig online moest, is de implementatie goed verlopen. Onze DynamicsOnline-consultant Matthijs was altijd goed te bereiken, de vragen werden direct beantwoord en de problemen snel opgelost. Korte lijntjes en snel schakelen is het allerbelangrijkste voor een succesvolle implementatie.”
“Business Central is uiteraard een stuk moderner dan het oude Navision en biedt mooie en goede functionaliteiten waarmee wij nog efficiënter kunnen werken. Het direct mailen van bijvoorbeeld facturen uit Business Central is ideaal. Maar zo zijn er nog veel meer zaken verbeterd. Ik ben 100% tevreden!”
Ben je tevreden over de samenwerking met DynamicsOnline?
Hennie:
“Ja, ik kan eigenlijk niet veel bedenken wat beter of anders moet. Het online upgraden en implementeren werkt prima, zeker als de consultants proactief zijn, snel reageren en snappen wat er moet gebeuren.”