Care4Cows levert producten en geeft advies op het gebied van melkwinning, en ter verbetering daarvan. Ze zijn heel succesvol en groeien hard. Zo werd de behoefte steeds groter om de processen beter te stroomlijnen. En Care4Cows werkte nog met een eenvoudige oplossing voor de financiële administratie.
Brede inzet Business Central bij Care4Cows
Er werken dagelijks 6 mensen voor Care4Cows, van wie 4 in de buitendienst. Het is een kleine, maar snelgroeiende organisatie met de nodige ambities!
In de loop van 2020 werd de behoefte steeds groter om de processen beter te stroomlijnen. Zij werkten met een eenvoudige oplossing voor de financiële administratie met daarnaast veel papier- en handwerk. Medewerkers in de buitendienst moesten naar kantoor komen om de administratie te doen en orders van klanten te verwerken. Informatie werd her en der opgeslagen en was niet makkelijk terug te vinden, waardoor er veel tijd verloren ging. Erg inefficiënt dus en men liep altijd achter de feiten aan.
Het werd tijd voor een oplossing waarin orderverwerking, voorraadbeheer en de financiële administratie in één oplossing samen komen, waarin ook de klantinformatie centraal kan worden vastgelegd en waarmee je overal kunt werken.
Janne Hampsink (verantwoordelijk voor de operatie) had al ervaring met de voorloper van Business Central, namelijk Dynamics NAV. Een demonstratie waaruit bleek dat Business Central een oplossing is in een modern jasje en makkelijk in gebruik, gaf de doorslag om te kiezen voor Business Central. Ook de samenhang met Microsoft 365 en de wijze waarop bijvoorbeeld Outlook met Business Central samenwerkt was van belang voor de keuze.
Janne: “Hoe eenvoudig het werkt en hoe herkenbaar het is voor de medewerkers, dat is bepalend voor de acceptatie van het systeem en de benutting van de mogelijkheden.”
Janne: “Zo’n implementatieproject is best groot voor een klein bedrijf en brengt de nodige druk met zich mee. Het is heel prettig dat je in zo’n periode een vast contactpersoon bij DynamicsOnline hebt tijdens de implementatie naar wie je altijd kan bellen met vragen. Er is in die periode dan ook intensief contact geweest en dat is ook een vereiste om tot een goed resultaat te komen.”
Een voordeel van Business Central is dat er enorm veel informatie beschikbaar is in het systeem zelf over hoe dingen werken en hoe ze gebruikt moeten worden.
“De consultants van DynamicsOnline (label van SucceedIT) communiceren duidelijk, de aanpak is helder en de instructies zijn duidelijk. Daarnaast hebben we direct van de mogelijkheid gebruikgemaakt om het adressenbestand en artikelen op te schonen.
De samenwerking met DynamicsOnline verliep heel goed. Zij reageren snel op vragen en geven duidelijke uitleg over de aanpak en het gebruik van het systeem. De implementatie is volledig online uitgevoerd. Fixed-price, binnen budget en conform planning!”
Wat heeft het Care4Cows gebracht?
Business Central heeft vooral in het veld de grootste verandering gebracht. Denk aan direct orders invoeren en de voorraad checken, informatie vastleggen in het systeem over de klant en geen achterstallig kantoorwerk meer. De buitendienstmedewerkers zijn enthousiast over Business Central, ze vinden het een makkelijk systeem met een duidelijke weergave en zonder poespas. Zeer gebruikersvriendelijk ook.
Daarnaast is op het vlak van voorraadbeheer en inkoop veel bereikt. Als je veel artikelen voert en op voorraad houdt, zijn voorraadbeheer en inkoop van groot belang om inzicht te houden in je voorraad, om tijdig te bestellen en te voorkomen dat je te veel of te weinig op voorraad hebt. Met Business Central behoud je overzicht in je voorraad en weet je wanneer je wat moet inkopen. Daarnaast zal Care4Cows binnenkort een tweede voorraadlocatie in gebruik nemen. De standaard functionaliteit van Business Central ondersteunt dit goed, waarmee je inzicht houdt in je voorraad waar het ook ligt.
Janne Hampsink: “Vanuit de bedrijfsvoering is de versnelling van het proces het grootste voordeel. We kunnen nu direct bij een veehouder met een paar drukken op de knop een levering in gang zetten. Voordelen voor het team, maar ook zeker voor de klant – dat is waar het om gaat!”
Over Care4Cows
Care4Cows is opgericht in 2015 door Gijs Hampsink en levert producten en geeft advies op het gebied van melkwinning, en ter verbetering daarvan. Care4Cows is de distributeur van milkrite | InterPuls in Nederland. Ze zijn heel succesvol en groeien hard. Ze onderscheidt zich door behalve kwalitatief goede producten te leveren, haar klanten ook gedegen en technisch onderbouwd advies te geven en te helpen bij het maken van juiste keuzes bij de aanschaf van diverse melkmachineonderdelen en melkstalonderdelen. Alles is gericht op een goede uiergezondheid waarmee dier en melkveehouder gebaat zijn. Care4Cows verbreedt haar productaanbod gestaag en biedt inmiddels 800 verschillende installaties en onderdelen aan.
Direct berekenen
Bereken met onze eenvoudige calculator wat het voor jouw bedrijf kost om te automatiseren! Direct en specifiek voor jouw bedrijf.